Sárgabarack diéta

A sárgabarack diéta igazán hatékony annál is inkább, mivel rendkívül magas a vitamin- és rost tartalma. Bár a kalória tartalma közepes, a cukortartalma már magasabb, a rost tartalma miatt azonban ideális a fogyókúrázások során. Ráadásul a számos ásványi anyag tartalmának köszönhetően nagyon egészséges, számos betegség megelőzhető rendszeres fogyasztásával.

Mitől sikeres a sárgabarack diéta?

A C-vitamin tartalma segíti a fogyókúra sikerességét, magas rost tartalma pedig elősegíti a hatékony anyagcserét. Igaz ehhez szükséges a megfelelő mennyiségű – 2,5-3 liter lehetőleg szénsavmentes – folyadék pótlása is. Mindezek együttes hatásaként remekül salaktalanítja a szervezetet. A kúra lényege, hogy minden főétkezés tartalmaz kajszibarackot, amit az étkezések előtt kell elfogyasztani.

Ezzel az éhségérzetet csökkenthetjük, hiszen a barack magas rosttartalma miatt, hamarabb teltség érzetet kelt, így már kevesebbet fogyasztunk a főétkezéskor. Ezen kívül az sárgabarack jótékony hatása is érvényesül a fogyasztásával. Továbbá rendszeres testmozgással is elősegíthetjük a fogyókúrák hatásosságát.

Minta étrend a sárgabarack diétához

1. nap

  • Reggeli: egy tányér zabkása, egy bögre zöld tea
  • Tízórai: két-három sárgabarack
  • Ebéd: 20 dkg sült csirkehús, egy bögre párolt zöldség
  • Uzsonna: két-három sárgabarack
  • Vacsora: egy adag görög saláta

2. nap

  • Reggeli: egy szelet pirítós, két paradicsom, egy kefir
  • Tízórai: két-három sárgabarack
  • Ebéd: 15-20 dkg grillezett hal, vegyes zöldség-, vagy zöldsaláta
  • Uzsonna: két-három sárgabarack
  • Vacsora: egy adag gyümölcssaláta

3. nap

  • Reggeli: egy szelet teljes kiőrlésű kenyér, sajt, paprika
  • Tízórai: két-három sárgabarack
  • Ebéd: egy adag spenót, főtt tojással, krumplival
  • Uzsonna: két-három sárgabarack
  • Vacsora: egy adag tonhalsaláta

Természetesen a minta étrend nem kőbe vésett, csak egy ajánlás. Lényege, hogy a fő étkezések között csak sárgabarackot fogyasszunk. Természetesen minden diéta hosszútávú sikerének az alapja a teljes életmód váltás, vagyis a megfelelő mennyiségű és minőségű ételek fogyasztása, valamint a rendszeres testmozgás.

Vissza a kategória cikkeihez