Sárgabarack kalória

A sárgabarack kalória tartalma nem túl magas köszönhető magas víz tartalmának, azonban például az uborka kalória tartalmával nem versenyezhet. Általánosságban elmondható, hogy a gyümölcsök többnyire magas rost- és vitamintartalmuknak köszönhetően segítik a fogyókúrát, azonban jó, ha ismerjük az egyes gyümölcsök energiatartalmát.

A sárgabarack hatása 

Az sárgabarack jótékony hatása a szervezetre elsősorban magas ásványi anyag- és vitamin tartalmának köszönhető. Továbbá a magas rost- és víztartalma révén elősegíti a súlyvesztést, emellett salaktalanító és vízhajtó is. A kajszi 80-85%-a víz, ennek köszönhetően nemcsak kiváló szomjoltó, de segíti az anyagcsere-folyamatokat is. A benne lévő rostok a folyadéknak köszönhetően könnyebben távolítják el a bélrendszerben rekedt salakanyagokat. A kellő hatás elérése érdekében érdemes belőle naponta 2-3 darabot is fogyasztani. Természetesen ettől még oda kell figyelni a megfelelő mennyiségű folyadékbevitelre is.

Sárgabarack kalória

10 dkg kajszibarack 48-50 kalória. 

  • 50 kcal
  • 0,4 g zsír
  • 1,4 g fehérje
  • 9,2 g szénhidrát

A szénhidrát tartalma azonban teljes egészében a cukrokból van.

E zamatos gyümölcs glikémiás indexe 57, ami már nem tartozik az alacsony kategóriába. Nagyobb mennyiség elfogyasztása már megemeli a vércukorszintet, így cukorbetegek számára a fogyasztása csak mértékletességgel ajánlott.

Mit is jelent a glikémiás index tulajdonképpen?

A glikémiás index – mely 1 és 100 közötti érték – segítségével meghatározható, hogy egy adott élelmiszer mennyire és milyen gyorsan emeli meg a vércukorszintet.

Az alacsony GI-jű élelmiszerek csak minimális mértékben emelik meg a vércukorszintet, míg a magas GI-jű élelmiszerek a glükózszint jelentős emelkedését váltják ki, és fokozott inzulinreakciót vonnak maguk után.

Ha megnézzük a különböző szénhidráttípusokhoz tartozó glikémiás indexet, látható, hogy egyes összetett szénhidrátok jobban megemelik a vércukorszintet, mint az egyszerű szénhidrátok. Mivel a glikémiás index segítségével arányaiban meghatározható, hogy a szénhidrátok miként hatnak a szervezet vércukorszintjére, fontos eszközként használhatod azt azon ételek és élelmiszerek kiválasztásához, amelyek rövid és hosszú távon segítenek a vércukorszint stabilizálásában, illetve ellátják szervezeted a szükséges energiával.

Érdemes a sárgabarack fogyasztását a főétkezések közé időzíteni, ekkor az emésztőrendszer már a könnyen feldolgozható gyümölcsre koncentrálhat.

https://www.xn--kalriaguru-ibb.hu/kaloriatablazat/kaloriatablazat.php

Vissza a kategória cikkeihez